14/11/19

GranTurismo Zeda w specjalnej pożegnalnej odsłonie

GranTurismo Zéda nadaje Maserati kierunek przyszłości:
fabryka w Modenie rozpoczyna nową erę Marki

● GranTurismo Zéda to samochód stworzony z okazji ostatniego dnia produkcji Maserati GranTurismo.
● Zéda to most łączący przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. W żargonie Modeny oznacza literę „Z”, jest hołdem dla korzeni Maserati i przypomina nam, że każdy koniec ma nowy początek: Maserati zaczyna się od „Z” w oczekiwaniu na nowe GranTurismo.
● W fabryce w Modenie rozpoczęto prace remontowe – będzie w niej produkowany nowy samochód sportowy o wysokich osiągach, gdy produkcja Maserati GranTurismo i GranCabrio dobiegnie końca.
● Nowe GranTurismo i GranCabrio, które zostaną wyprodukowane w centrum produkcyjnym w Turynie, zapoczątkują nową erę elektryfikacji w gamie samochodów Maserati, stanowiąc pierwsze modele, które wprowadzą w 100% elektryczne rozwiązania w historii marki.

Modena, 12 listopada 2019 r. – Maserati stawia kolejny krok w kierunku nowego rozdziału swojej historii. Marka zaprezentuje specjalnego GranTurismo Zéda z okazji zakończenia produkcji Maserati GranTurismo. Pojawienie się nowego modelu jest zbieżne z tym, co Marka mocno promuje – innowacyjność produktów, jako że wraz z rozpoczęciem prac remontowych w fabryce Viale Ciro Menotti w Modenie rozpoczyna się także nowa era elektryfikacji i autonomicznej jazdy.

GranTurismo Zéda: z „Z” w oczekiwaniu na nowe GranTurismo
Maserati przedstawia celebracyjny model, który ma podróżować po świecie w oczekiwaniu na pojawienie się nowego GranTurismo.
Ten wyjątkowy model, w futurystycznych odcieniach zewnętrznych zaprojektowanych przez Centro Stile Maserati, opowiada historię o początku nowej ery poprzez użycie kolorów i materiałów: GranTurismo Zéda to most łączący przeszłość, teraźniejszość i przyszłość marki.
Obserwując model począwszy od tylnej jego części aż do samego przodu, widzimy, jak powierzchnie zmieniają się i stają się bogatsze, przechodząc od lekkiego satynowego wykończenia do polerowanego „metalurgicznego” efektu końcowego.
Korpus powoli zmienia się, nabierając głębi aż do błękitu Maserati. Kolor niebieski również ewoluuje, staje się energetyczny, elektryczny, wydaje się żywy, wygląda jak lustro.
Efekt końcowy jest arcydziełem stworzonym dzięki użyciu i zestawieniu różnorodnych środków wyrazu. Dzięki umiejętnościom manualnym możemy cofnąć się w czasie, a dzisiejsza technologia i know-how podlegające ciągłej ewolucji, wiodą nas ku przyszłości.

Produkcja Maserati GranTurismo dobiega końca i rozpoczynają się prace w fabryce w Modenie w celu aktualizacji linii produkcyjnej
Koniec produkcji Maserati GranTurismo i GranCabrio oznacza początek nowej drogi dla fabryki w Modenie. Trwają już prace nad aktualizacją linii produkcyjnej w związku z kapitalnym remontem, w ramach którego powstanie obiekt dedykowany budowie nowego supersportowego modelu – samochodu o wysokich osiągach, charakteryzującego się najnowocześniejszą technologią, którego premiera planowana jest na 2020 rok. Równolegle rozpoczęły się prace dotyczące lakierni, będącej całkowitą innowacją obiektu, wyposażonej w racjonalizatorskie technologie o niskim wpływie na środowisko oraz charakteryzującej się specjalnym designem, umożliwiającym klientom oglądanie ich samochodów podczas procesu lakierowania.

Maserati GranTurismo od 2007 roku na Olimpie modeli GT
GranTurismo, zaprezentowany podczas targów Geneva International Motor Show w 2017 roku stanowi kamień milowy w historii Maserati. To czteromiejscowe, dwudrzwiowe coupé, o klasycznym wyglądzie Pininfariny i 8-cylindrowym silniku, powstało jako nowoczesna interpretacja Maserati A6 1500 z 1947 r. I z czasem zaczęto je traktować jako jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów skonstruowanych przez Maserati. W 2009 roku, podczas debiutu na targach International Motor Show we Frankfurcie, do GranTurismo dołączył GranCabrio.
Po kolejnych aktualizacjach GranTurismo oznaczył swoją ostateczną wersję jako MY18, w której skuteczna zmiany stylizacji poprawiła aerodynamikę, ergonomię i systemy informacyjno-rozrywkowe. Model MY18 oferował kultowe coupé w 16 kolorach nadwozia. Dostępne było również 14 rodzajów obręczy kół ze stopów lekkich w sześciu różnych wzorach, zaciski hamulcowe dostępne w dziewięciu kolorach oraz pakiety karbonowe i w kolorze nadwozia. Wraz z MY18 oferta GranTurismo i GranCabrio obejmowała dwie wersje wyróżniające się silną, unikatową tożsamością: Sport i MC (Maserati Corse). Istnieje ponad 400 000 możliwych kombinacji. Maserati GranTurismo reprezentuje maksymalny wyraz charakteru GT marki, dzięki charyzmatycznemu 4,7-litrowemu silnikowi Ferrari V8 o mocy 460 KM przy 7000 obr. / min i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4750 obr. / min. W latach 2007-do dziś GranTurismo i GranCabrio osiągnęły niezliczone sukcesy; na całym świecie sprzedano ponad 40 000 kultowych samochodów, z czego 28 805 to GranTurismo, a 11 715 to GranCabrio.