24/11/17

Maserati w Milano AutoClassica 2017

Maserati na wystawie AutoClassica 2017 w Mediolanie

A6GCS-53, 3500GT, Bora i nowe Ghibli GranLusso MR18

 

Modena, 24 Listopada 2017 – mediolański weekend z AutoClassica otwarto dzisiaj w Rho Exhibition Centre. Maserati  ulokowało się w hali nr 18, a na stoisku o powierzchni 260 m2 pojawiło się kilka klasycznych samochodów, nowe Ghibli GranLusso MR18, salonik dla gości i Maserati Store, gdzie będzie prowadzona sprzedaż oferty Maserati Official Merchandising.

 

Maserati Classiche przygotowała do ekspozycji na stoisku trzy samochody:

 

  • A6GCS-53. Model A6GCS-53, bezpośredni następca słynnego A6G.CS „monofaro”, posłużył za bazę do budowy jednego z najbardziej ekscytujących coupe tamtej epoki. Z inspiracji Guglielmo Dei, właściciela słynnej stajni Scuderia Centro Sud, specjalizujący się w budowie nadwozi Pininfarina zbudował kompaktowe nadwozie typu berlinetta, z wyróżniającymi się dużymi kołami i poprowadzonymi po bokach nadwozia rurami wydechowymi, wciąż podziwiane za jego wyrazistą sylwetkę. Berlinetta projektu Pininfariny, zaprezentowana na stoisku tej firmy podczas wystawy Turin Motor Show w 1954 roku, wyznaczyła granicę pomiędzy światem samochodów wyścigowych i światem samochodów drogowych. Powstały tylko 4 egzemplarze tego modelu.

 

  • 3500 GT. Model 3500 GT, zaprezentowany w 1957, był pierwszym produkcyjnym modelem Maserati. Pojawił się po raz pierwszy na targach Geneva International Motor Show w wersji przygotowanej przez firmę nadwoziową Touring, która zbudowała wyjątkowo eleganckie i wypieszczone w detalach klasyczne coupe. Samochód produkowano do 1964 roku a na przestrzeni 7 lat powstało 1400 egzemplarzy tego modelu. Samochód był w tym czasie unowocześniany: otrzymał tarczowe hamulce, 5-biegową skrzynię przekładniową i pośredni wtrysk paliwa. W 1959 roku do coupe dołączył kabriolet projektu Vignale.

 

  • Bora zadebiutowała w 1971 na targach Geneva International Motor Show. Coupé z centralnie umieszczonym silnikiem zastąpiło Ghibli w chlubnej roli najszybszego modelu w gamie. Samochód zaprojektował Giulio Alfieri, a projektem nadwozia zajął się Giorgetto Giugiaro. Początkowo napędzany był silnikiem widlastym w układzie V8 (90°) o poj. 4.7 l , a po dwóch latach również silnikiem o poj. 4.9 l i mocy 330 KM. Pełna wyścigowego temperamentu, znakomicie przyspieszająca i osiągająca ogromne prędkości, Bora była również komfortowa na codzień, a to dzięki elastyczności silnika i wyciszonemu wnętrzu.

 

Obok trzech ekskluzywnych modeli Maserati, na wystawie znajdzie się też nowe  Ghibli GranLusso  MR18 – świeża interpretacja luksusu dostępnego w sportowej limuzynie, podkreślonego stylistyką sylwetki i podwyższonym komfortem podróży kierowcy i pasażerów. Najbardziej eleganckie wydanie Ghibli korzysta z ekskluzywnych materiałów i wyjątkowych cech właściwych włoskiemu rzemiosłu o długoletniej tradycji. Z zewnątrz samochód wyróżnia się adaptacyjnymi reflektorami LED, chromowanymi zdobieniami przedniego zderzaka, emblematem GranLusso umieszczonym na przednim błotniku, listwami progowymi w kolorze nadwozia, czarnymi zaciskami hamulców i 19-calowymi felgami Poseidone z lekkich  stopów.

We wnętrzu znajdziemy jedwabną tapicerkę Hermenegildo Zegny, z opatentowanymi jedwabnymi wstawkami na fotelach, panelach drzwi, podsufitce i panelu oświetlenia wnętrza. Stylowo skrojone obicia foteli, emblemat na osłonie przeciwsłonecznej oraz ozdoby z drewna orzechowego Radica o otwartych porach i wykończona drewnem skórzana kierownica, nadają tej wersji posmak unikalności i ekskluzywności, przepięknie podkreślając wyjątkową elegancję modelu GranLusso.

W tym wyjątkowym pakiecie wyposażenia znajdują się komfortowe fotele regulowane elektrycznie w 12 osiach, dostępne jako standard, jak również regulowana elektrycznie kierownica i pedały, czujniki parkowania, elektrycznie blokowany schowek na rękawiczki po stronie pasażera i nowe elektrycznie domykane drzwi Soft Close Doors.

Nowe Ghibli MR18 dostępne jest również z pakietem wyposażenia GranSport, nawiązującego do bogatej wyścigowej tradycji Maserati i zaprojektowanego tak, by wyjść naprzeciw wymaganiom klientów poszukujących sedana z topowej półki o wyjątkowej,  sportowej osobowości.

Na stoisku działa również Maserati Store, w którego ofercie znajdują się 4 kolekcje produktów: Maserati Corse, Contemporary, Officine Alfieri Maserati oraz Classiche,  wszystkie będące mieszanką rękodzieła i nowoczesnego designu, materiałów w dobrym gatunku i nowoczesnych tkanin. Cztery kolekcje, w stylu sportowym i wyrafinowanym, zawsze nowoczesne i na czasie.

 

Oddział Maserati Classiche, który objął swoją kuratelą udział marki w wystawie, to wewnętrzna organizacja powołana do opieki nad klasycznymi samochodami Maserati i promocji przeogromnego dziedzictwa i historii marki.