29/06/21

Maserati spotyka się z Fragment

Ghibli Operanera i Ghibli Operabianca to specjalne edycje Maserati Ghibli, które powstały, dzięki współpracy Maserati z pionierem kultury ulicznej Hiroshi Fujiwara.

Tokio, 24 czerwca 2021 r. — Maserati i Hiroshi Fujiwara, ojciec chrzestny japońskiej kultury ulicznej, spotykają się we współpracy, która przekracza granice geograficzne, dyscyplinarne i wychodzi na niezbadane terytoria śmiałości, w sferze, poza którą muzyka jest ucieleśniona w formie samochodu, a łamanie zasad jest dozwolone. To współpraca, z której zrodziły się dwa modele Maserati Ghibli ze specjalnej edycji – Ghibli Operanera i Operabianca. Zostały zaprezentowane na ekskluzywnej, światowej premierze w Tokio.

 
 Wsółpraca jest owocem możliwości, jakie daje program personalizacji Maserati Fuoriserie, który pozwala klientom tworzyć własne Maserati, dostosowane do ich unikalnych gustów. Samochód jest czymś więcej niż zwykłym przedmiotem, staje się szytym na miarę ubiorem, który dumnie nosi się na drodze i na ulicach świata jako symbol współczesnego luksusu. Hiroshi Fujiwara to szanowany trendsetter, indywidualista. Pionier kultury streetwearowej Tokio w latach 80. Był jednym z pierwszych DJ-ów, który wprowadził hip-hop do Kraju Kwitnącej Wiśni, a jako producent i muzyk współpracował z międzynarodowymi gwiazdami. Jako artysta wizualny specjalizuje się w wyrażaniu miejskich doświadczeń. Podobnie jak Maserati, potrafi przełamywać bariery i być zuchwałym. W duchu koncepcji „ITANJI”, japońskiego terminu oznaczającego połączenie włoskiego designu i japońskiej perfekcji, narodziły się Operabianca i Operanera.

 

Styl Maserati i postać Hiroshi Fuijwary łączy uniwersalna rozpoznawalność. Dziś ze spotkania kodów wizualnych Maserati i ulicznego stylu marki Hiroshi, Fragment, rodzi się kreatywne partnerstwo, które jest duetem w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu: Maserati spotyka się z Fragment.

 

Koncepcja, oparta na sportowym sedanie Ghibli z wykończeniem Granlusso i stworzona w dwóch ekskluzywnych stylizacjach. Łącznie 175 samochodów zostanie przeznaczonych do globalnej dystrybucji: Ghibli Operanera i Ghibli Operabianca. Tworzą monochromatyczny duet, jeden w czerni, drugi w bieli.

 

Jednolitość koloru dotyczy nie tylko elementów zewnętrznych, ale także kół i klamek w kolorze nadwozia. Z drugiej strony wnętrze jest wykonane ze skóry premium i Alcantary, z kontrastowymi srebrnymi wstawkami, przeszyciami oraz logo trójzębu na zagłówkach. Pasy bezpieczeństwa są ciemnoniebieskie. Przedni grill jest ikonicznym detalem tego partnerstwa: wielkomiejski styl Fujiwara znajduje odzwierciedlenie w kratce i logo, specjalnie dostosowanym do tej edycji. Aby dopełnić elementy zewnętrzne, Ghibli Operanera i Ghibli Operabianca są wyposażone w 20-calowe, matowe czarne koła Urano oraz specjalną plakietkę z logo Fragment na słupku C.

 

Ostatni, ale nie mniej ważny element, czyli kod M157110519FRG pojawia się pod trzema kultowymi bocznymi kanałami powietrznymi. Ten alfanumeryczny tag pieczętuje partnerstwo: pierwsze pięć znaków to kod identyfikacyjny Ghibli, kolejne sześć cyfr to data pierwszego spotkania (5 listopada 2019 r.) pomiędzy Hiroshi i Centro Stile Maserati, a ostatnie trzy litery to skrót od  Fragment.

 

Premierze samochodu towarzyszy kolekcja kapsułowa, zaprojektowana we współpracy z Hiroshi Fujiwara w tym samym niekonwencjonalnym duchu, co samochód.