15/04/24

Maserati Folgore Day

Trójząb kieruje światło na nową elektryczną erę marki.

W poniedziałek 15 kwietnia w Rimini, w samym sercu Doliny Motoryzacyjnej, Maserati gromadzi prasę i znawców branży na długo oczekiwanym Dniu Folgore.  Wydarzenie odbywa się w 110. rocznicę powstania producenta z Modeny: narracja Trójzębu jest bogata w sukcesy komercyjne i wyścigowe – obejmowały one stworzenie jednych z najbardziej kultowych samochodów w historii międzynarodowej motoryzacji oraz wiele zwycięstw w sportach motorowych na wysokim poziomie. Dzień Folgore oficjalnie wyznacza wejście marki w nowy elektryczny wymiar, w którym gama Folgore jest gotowa do dominacji i reprezentowania przyszłości marki na całym świecie.

Podróż elektryfikacji, innowacji, luksusu i doskonałości w najlepszej włoskiej tradycji, w którą Maserati wyruszyło w zeszłym roku, wprowadzając na rynek swoje w 100% elektryczne modele: GranTurismo Folgore, pierwszy w pełni elektryczny samochód Trident; Grecale Folgore, pierwszy SUV napędzany w pełni elektrycznym układem napędowym; a teraz GranCabrio Folgore, elegancka i wyrafinowana wersja z otwartym dachem swojej wielokrotnie nagradzanej siostry grand tourer, która zostanie zaprezentowana podczas wydarzenia. Do tego dochodzi supersportowy samochód MC20 Folgore, który zadebiutuje w 2025 roku.

Do 2028 r. cała gama Trident zostanie w pełni zelektryfikowana, jak ogłosiło Maserati na początku 2024 r., kiedy podzieliło się swoją długoterminową wizją strategiczną, w tym planem wzrostu mającym na celu zrównoważoną rentowność w przyszłości, z naciskiem na ciągłą ewolucję marki i jej produktów. W tym scenariuszu gama Trident jest nadal w całości projektowana, opracowywana i produkowana we Włoszech, a Modena i historyczna fabryka przy Viale Ciro Menotti pozostają centrum tej nowej, pełnej wyzwań ery mobilności.

Dzień Folgore jest punktem wyjścia w nowej podróży dla Maserati i luksusowych konsumentów, do których oferta elektryczna Trident jest w całości skierowana i dedykowana, poprzez produkty, które mogą zagwarantować charakterystyczną esencję marki – składającą się z samochodów, które zawsze były synonimem najnowocześniejszej technologii, wyrafinowanej elegancji, wyrafinowanego i oryginalnego rzemiosła, nienagannych i charakterystycznych osiągów – i mogą stać się nowymi symbolami w ruchu głębokiej transformacji zachodzącej na rynku.

Folgore jest napędem, iskrą, która zapala nowoczesny początek; z niszczycielską siłą grzmotu („Made in Thunder” to twierdzenie, które wyraża ten konkretny moment), rozpoczyna nowy rozdział w wielkiej historii Maserati, pierwszej w 100% włoskiej luksusowej marki, która produkuje w pełni elektryczne modele w Dolinie Motoryzacyjnej. Po raz kolejny kreatywna i inżynieryjna pomysłowość kobiet i mężczyzn Trójzębu połączyła się, aby ukształtować nową w pełni elektryczną gamę Folgore, manifest przyszłości marki. 

Zorganizowany jako postscriptum do weekendu wyścigowego Formuły E na Misano World Circuit Marco Simoncelli – po raz pierwszy miejsce włoskiego etapu mistrzostw świata w 100% elektrycznych bolidów jednomiejscowych, gdzie Trident jest jedyną włoską luksusową marką na starcie – Dzień Folgore rozpoczął się od konferencji prasowej i powitania przez dyrektora generalnego marki. Davide Grasso mówił o ważnym momencie dla Maserati, ambasadora Włoch w świecie luksusu, świadectwie innowacji i przyspieszenia technologicznego, a także o przyszłości poświęconej elektryfikacji, dzieląc się długoterminową wizją skoncentrowaną na nowych technologiach.

Gama Folgore i działalność marki, w oczekiwaniu na prezentację najnowszej w pełni elektrycznej kreacji, Maserati GranCabrio Folgore, która zostanie odsłonięta podczas wieczornego wydarzenia skupionego wokół przytłaczającej mocy Folgore. Do Davide Grasso dołączyli: Giovanni Perosino, dyrektor ds. marketingu Maserati, który podzielił się wartościami i znakami rozpoznawczymi marki wprowadzonymi w nową erę Folgore, dając światową premierę kampanii „It turns you on”; przez Davide Danesina, szefa inżynierii Maserati, koncentrując się na inżynierii i rozwoju; oraz przez szefa designu Maserati Klausa Busse, który zakończył konferencję prasową swoim wkładem w styl, technologię i design.

Poranne spotkanie było również okazją do zapoznania uczestników z trzema obszarami tematycznymi, które prowadzą narrację i stanowią ramy Dnia Folgore – poświęconego mobilności elektrycznej, programowi personalizacji Maserati Fuoriserie oraz TRIDENTE, w pełni elektrycznej luksusowej łodzi motorowej – kiedy eksperci Maserati przedstawili nowe oblicze marki.

TECHNOLOGIA FOLGORE I E-MOBILNOŚĆ

W strefie tematycznej poświęconej mobilności elektrycznej prezentowane są: toczące się podwozie Grecale Folgore, serce w 100% elektrycznego SUV-a Trident, które podkreśla sposób, w jaki w pełni elektryczny układ napędowy jest zintegrowany z podwoziem pojazdu, z akumulatorem wysokiego napięcia zainstalowanym bezpośrednio pod chodnikiem nadwozia, a jednocześnie bez uszczerbku dla wewnętrznej objętości Grecale, najlepszej w swojej klasie; stację ładowania Folgore, elegancki domowy zasilacz dostarczany wraz z samochodem elektrycznym; przednią i tylną oś oraz zestaw akumulatorów GranTurismo Folgore, aby z bliska zobaczyć fascynujące przekładnie, które napędzają potężne coupé Trident. 

FUORISERIE|FOLGORE KOLORY I MATERIAŁY

Obszar związany z ekskluzywnym programem dostosowywania i personalizacji samochodów Trident został wzbogacony o Configuration Box i niektóre elementy personalizacji, wykorzystywane do inspirowania klientów w tworzeniu ich wymarzonego Maserati. Wyrafinowane, a jednocześnie szorstkie siedzenie Grecale zawiera mieszankę Nero i Ghiaccio, wzmocnioną kontrastującymi przeszyciami Rosso Trofeo na zagłówku, tworząc logo Trident i wygląd siedzenia. Siedzenie Maserati MC20 Cielo Opera d’Arte z laserowo ciętej Alcantary jest również wzbogacone oryginalnymi akcentami kolorystycznymi; samochód, który wyraża całą kreatywność, polot i kunszt typowy dla programu Fuoriserie i personalizacji na zamówienie. Ściana poświęcona lakierom nadwozia uzupełnia ten obszar, wraz ze specjalnym wyborem obręczy kół w wykończeniach dostępnych wyłącznie w kolekcjach Corse i Futura.

VITA|MASERATI

Współpraca Maserati i Vita Power zaowocowała TRIDENTE, w pełni elektryczną luksusową łodzią motorową. Marka z Modeny rozszerza tym samym swoją strategię elektryfikacji z dróg na wodę.

Vita Power i Maserati podzielają tę samą wizję mobilności przyszłości i tę samą pasję do luksusowych kreacji, które nie pozwalają na kompromisy w zakresie wydajności i elegancji. Vita Power to firma zajmująca się technologią morską, założona w celu zmniejszenia wpływu na środowisko morskie poprzez opracowanie elektrycznego i zintegrowanego ekosystemu wysokowydajnych układów napędowych i w pełni elektrycznych jachtów, wspieranych przez dedykowaną morską infrastrukturę szybkiego ładowania.

TRIDENTE to 10,5-metrowa łódź motorowa, zaprojektowana do codziennych rejsów po jeziorach i wybrzeżach; może pomieścić do ośmiu pasażerów; może pochwalić się prędkością przelotową 25 węzłów, maksymalną prędkością 40 węzłów i ładowaniem prądem stałym w mniej niż godzinę.

Dayboat wykonany jest z włókna węglowego, wykończonego zgodnie z najwyższymi standardami twórczymi przez rzemieślników żeglarskich z Hodgdon Yachts, amerykańskiego producenta łodzi z Maine z ponad 200-letnią historią pasji i doskonałości, specjalizującego się w przetargach na superjachty.

Kampania Maserati „IT TURNS YOU ON” z udziałem Damiano Davida

Oficjalną inauguracją Dnia Folgore i napełnieniem energią nowej ery Maserati była oficjalna inauguracja kampanii „It turns you on” z udziałem fascynującego i uwodzicielskiego włoskiego muzyka i piosenkarza Damiano Davida, który wspiął się na światowe listy przebojów z zespołem rockowym Måneskin, któremu przewodzi swoim niepowtarzalnym głosem.

W 90-sekundowym filmie, którego koncepcja kreatywna została opracowana przez agencję komunikacyjną Naïve i wyprodukowana przez Buddy Film, znany na całym świecie włoski reżyser Gabriele Mainetti – wspierany przez ekscytujące ujęcia reżysera Diego Indraccolo – oraz utalentowani fotografowie Paolo Zerbini i Max Sarotto, twórcy zdjęć z kampanii, umieścili swoje nazwisko w historii, która wywyższa i celebruje wszystko, co Maserati: pasję, wizję, innowacje, włoskiego ducha, intuicję, poświęcenie i entuzjazm. Styl przytłacza i zachwyca pod względem tego, jak się prezentujemy, jak wyróżniamy się z tłumu i jak po prostu żyjemy.

Atmosfera i początkowe nuty są typowe dla Dolce Vita, pełne tego wyrafinowanego, ale swobodnego włoskiego ducha podziwianego i uwielbianego na całym świecie. Prężny młody mężczyzna odjeżdża swoim samochodem, Maserati GranTurismo Folgore; jego magnetyzm natychmiast i naturalnie oświetla otoczenie i przyciąga wzrok ludzi. Damiano David siedzi za kierownicą pierwszego w 100% elektrycznego samochodu Maserati: ten gwiezdny gawędziarz spotyka się z ikoną Trójzębu, zdolną w wersji Folgore do przekazywania całej energii postępującego, podbijającego nowego.

Głównym tematem jest życie i to, jak chwyta i rozpala serce, ciesząc się na pokładzie trzech kreacji Maserati Folgore. Wydajność GranTurismo jest uosobieniem jego wersji z otwartym dachem, przenosząc światło reflektorów na GranCabrio Folgore. Odwraca uwagę i przekazuje największe emocje, jak tylko samochód może, jako idealna synteza niezwykłych osiągów i elegancji z wiatrem we włosach. Podróż trwa i dobiega końca wraz z Grecale Folgore: wszechstronnym, potężnym, luksusowym i urzekającym czterokołowym towarzyszem, podobnie jak jego dwa pozostałe elektryczne rodzeństwo o wysokich osiągach.

Od zmierzchu do świtu Maserati opowiada historię nowej energii Folgore i tego, jak porusza ona nowy świat elektryfikacji Trident.