09/03/23

Maserati wraca do rywalizacji w mistrzostwach GT. GT2 wyjeżdża na tor na pierwsze jazdy próbne.

Maserati powraca. Na Autodromie Varano de’ Melegari odbył się debiut wyczynowego GT2, samochodu, który uosabia powrót Domu Trójzębu do wyścigów.

Próba na torze w Parmie jest wstępem do serii wydarzeń poprzedzających oficjalne odsłonięcie samochodu pod koniec czerwca w Belgii, podczas 24-godzinnego wyścigu w Spa.
Maserati jest gotowe, by na nowo rozbudzić wspomnienia, dzięki którym brało udział w ekscytujących mistrzostwach GT, z nowym samochodem zaprojektowanym tak, by przywołać wyczyny jego poprzednika, wspaniałego i zwycięskiego MC12.
Historia Tridentu w sportach motorowych to historia sukcesów obejmująca prawie sto lat, unikalnego i charakterystycznego DNA oraz pasji, która jest na nowo rozbudzana przez markę dzięki połączeniu z potężnym dziedzictwem z przeszłości i jej dążeniem do przyszłości, w której wyścigi są istotnym elementem.

Maserati GT2 to szybkość, elegancja, styl i innowacja wcielona. Samochód zaprojektowany jako arcydzieło wydajności: niezwykły i zapierający dech w piersiach między krawężnikami, stworzony, aby uczcić powrót Maserati na tory. Nowy rozdział rozpoczęty pod koniec 2022 roku wraz z ogłoszeniem jego udziału w 2023 ABB FIA Formula E World Championship, uzupełniony o włączenie go do GT2 European Series, jako część strategii opracowanej w celu przywrócenia Tridentu na tor.

Wymyślony i zaprojektowany przez inżynierów Maserati w tandemie z Centro Stile Maserati, aby zapewnić estetyczne standardy jakości typowe dla marki, Maserati GT2 dziedziczy niezwykły silnik 463kW/630CV Nettuno V6 z Maserati MC20, przenosząc go na wyższy poziom.

Najbardziej atrakcyjne specyfikacje techniczne obejmują całkowicie nową opatentowaną technologię MTC (Maserati Twin Combustion) opartą na silnikach F1, ultralekki centralny monokok z włókna węglowego – doskonałe rozwiązanie, aby mieć dobry stosunek masy do mocy – oraz lekką karoserię z pełnego kompozytu, gdzie cechy aerodynamiczne są wykorzystywane do granic możliwości, aby poprawić obciążenie pionowe, ale jednocześnie zapewnić najlepszą wydajność pod względem oporu. Wiele uwagi poświęcono opracowaniu właściwego balansu obciążenia aerodynamicznego, natomiast dół został opracowany specjalnie w celu jak najlepszej współpracy z przednim splitterem i tylnym skrzydłem (regulowanym); posiada szybko zdejmowane nadwozie dla optymalnej wymiany komponentów; podwozie charakteryzuje się wysoką sztywnością na skręcanie i zginanie.

Wspomaganie kierownicy jest w pełni elektryczne. Wszystkie elementy zawieszenia samochodu to specyficzne komponenty wyścigowe – zarówno z przodu, jak i z tyłu będą regulowane amortyzatory i regulowane stabilizatory. Podobnie jest z elektroniką. 6-biegowa, sekwencyjna, wyścigowa skrzynia biegów i łopatkowa zmiana biegów w kierownicy z elektrycznym, obrotowym siłownikiem zmiany biegów wywołują emocje adrenaliny.

Deska rozdzielcza z włókna węglowego oraz 10-calowy wyświetlacz zintegrowany z deską rozdzielczą tworzą futurystyczną, intuicyjną kabinę, której dopełnieniem w nadwoziu jest opcja malowania i lakierowania charakterystyczna dla Maserati Corse (Blu Infinito).

Perełka mechaniki i inżynierii, ostoja innowacyjnych rozwiązań technicznych, z futurystycznym, minimalistycznym i rzeźbiarskim wnętrzem nawiązującym do ekstremalnych linii nadwozia, Maserati GT2 jest dedykowane zespołom wyścigowym i dżentelmenom, którzy mają wziąć udział w Mistrzostwach GT2.

Jednomiejscowy Trident z zakrytymi kołami jest efektem zwycięskiej synergii między kobietami i mężczyznami Maserati oraz awangardowym designem i stylem, który zawsze wyróżniał kreacje włoskiej marki, uzupełnionym o niepowtarzalny powiew luksusu, nawet gdy droga staje się torem. Zadziorny GT2 szykuje się więc do eksploracji nowych horyzontów, aby umocnić i zdefiniować wyścigową przyszłość Maserati w świecie motorsportu.
Andrea Bertolini, kierowca testowy Maserati, skomentował: „Pierwsze dni są zawsze dość wyjątkowe, tym bardziej dla mnie, gdy miałem szczęście doprowadzić Maserati do sukcesu w Mistrzostwach Świata GT1, gdzie zdobyłem cztery tytuły. Teraz mamy zamiar wrócić na tor z kolejnym wspaniałym samochodem. Przeprowadziliśmy wiele jazd próbnych i pierwsze opinie są pozytywne. Powrót za kierownicę samochodu GT był naprawdę ekscytujący, a ja widziałem, że wszyscy zaangażowani w projekt są bardzo entuzjastyczni i zmotywowani. Skupiliśmy się na stworzeniu produktu, który nie tylko będzie się wyróżniał na tle konkurencji, ale także będzie idealnym samochodem dla naszych dżentelmenów pod względem prowadzenia, komfortu i osiągów. Chcemy, aby doświadczyli oni w tym samochodzie wyjątkowych wrażeń. W ciągu ostatnich kilku miesięcy intensywnie pracowaliśmy w symulatorze, dzięki uprzejmości zaangażowania fantastycznego zespołu. Chciałbym im podziękować, a najbardziej pozytywnym aspektem jest to, że śledząc te pierwsze dni, urzeczywistniamy to wszystko. Przed nami intensywna seria dni testowych, które mają nas przygotować do powrotu na tor.”