16/06/23

Srebrna flaga Vernasca: 27. Edycja celebruje ponadczasowy styl Maserati

Modena, 6 maja 2023 r. – 27. edycja Vernasca Silver Flag odbyły się w dniach od 9 do 11 czerwca.

Zawody te przypominają historyczny wyścig pod górę – odbywający się w latach 1953-1972 – dedykowany klasycznym samochodom; co roku wypełnia on wzgórza Piacenza wzdłuż trasy prowadzącej z urokliwej średniowiecznej wioski Castell’Arquato do Vernasca, małego miasteczka położonego w Apeninach Liguryjskich.
Maserati było obecne na tegorocznym wydarzeniu. Trident ustawił w kolejce cztery zabytkowe klejnoty, wystawione w dedykowanej przestrzeni. Wziął również udział w legendarnej wspinaczce, podczas której setki zabytkowych samochodów paradowały wśród najbardziej kultowych i atrakcyjnych modeli w historii motoryzacji.
Maserati czuje się jak w domu w wyścigu organizowanym przez CPAE Club Piacentino Automotoveicoli d’Epoca, który pojawił się na liście honorowej wraz ze zwycięstwem Fernando Pagliariniego w 1956 roku w Maserati 150S oraz zwycięstwem Odoardo Govoniego w 1961 roku za kierownicą Maserati Tipo 60.

Dynamiczny wyścig o odrestaurowanie i zachowanie zabytkowych samochodów kończy się paradą najbardziej cenionych marek, która nie ma sobie równych w swojej klasie. Samochody wyścigowe zbudowane od początku XX wieku do 1972 roku rywalizują o wielkie nagrody w konkursie: od samochodów rajdowych po modele przedwojenne; od prototypów po jednomiejscowe i najbardziej pamiętne pojazdy grand touring. Najlepsza konserwacja i najlepsza renowacja otrzymują nagrody, podobnie jak różne inne kategorie.

W tym autentycznym muzeum w ruchu Maserati królowało w edycji 2023. Srebrna Flaga Vernasca uczciła Trójząb i jego wzorcową historię pasji, wytrwałości oraz kreatywnego, inżynieryjnego i mechanicznego geniuszu, a także niezliczone sukcesy, które zaprowadziły markę z Modeny na tory całego świata.

W sobotę 10 i niedzielę 11 czerwca, pomiędzy panoramicznymi zakrętami jednego z najbardziej wyczekiwanych historycznych wyścigów wśród fanów klasyki, pojawił się Maserati A6GCS-53 Berlinetta Pininfarina z 1953 roku – wyprodukowano 4 modele, których powstanie stanowiło przełom między światem samochodów wyścigowych i modeli drogowych. Jest to berlinetta o mocy 170 KM i prędkości maksymalnej 235 km/h, istny trening dla specjalistów od czterech kółek.
Obok niego na wybiegu pojawił się jeden z najbardziej udanych dwulitrowych modeli sportowych swoich czasów, Tipo A6-1500 GranTurismo z 1949 roku, który zadebiutował podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 1947 roku. Charakteryzujący się projektem Pininfariny i główną innowacją w postaci rurowego podwozia zawierającego komponenty o okrągłym przekroju, wyprodukowano tylko 58 egzemplarzy.

Maserati Birdcage Tipo z 1961 roku, którego wyprodukowano 17 sztuk, był potężnym przeciwnikiem dla wszystkich producentów samochodów biorących udział w ówczesnych wyścigach, ze względu na niezwykłe prowadzenie i łatwość prowadzenia. Wreszcie, do tych modeli dołączy Tipo 320 S z 2001 r., punkt wyjścia dla powrotu Tridenta na tor, który jednocześnie oznaczał ówczesne ważne wznowienie na rynku amerykańskim: wyjątkowy egzemplarz z popularnym 3,2-litrowym silnikiem V8 90 °, turbodoładowanym z podwójnymi turbinami i zdolnością do uwolnienia 370 KM, rozpędzając samochód do prędkości maksymalnej bliskiej 300 km/h.

„Eskortę” dla zabytkowych piękności stanowiły Maserati GranTurismo i Maserati Grecale, udostępnione do jazd testowych przez TridenteClub: przeszłość i teraźniejszość Tridenta łączą się w wydarzeniu o międzynarodowym charakterze, dynamicznej rywalizacji największych nazwisk światowej sceny motoryzacyjnej, o ponadczasowym uroku.

vernasca